Complaint

Kepada Semua Warga KTDI yang mempunyai cadangan atau aduan, sila la tulis komen di bawah. Ia di wujudkan bagi memudahkan semua warga kolej menyalurkan komen dan cadangan membina demi kebaikan bersama. SEKIAN, TERIMA KASIH

40 responses

12 05 2008
FaDhLi

Thanks =)

22 05 2008
ling

minta tolong jasa baik jaksa ambil perhatian tentang lampu-lampu dekat entrance to blok c5.lampu lampu tersebut tidak menyala menyebabkan entrance tu gelap gelita,agak berbahaya. selain itu,tolong nyalakan lampu lintas pejalan kaki yang berhampiran blok lelaki tu.jalan tu totally gelap because lampu langsung tidak dinyalakan pada waktu malam .TQ

9 06 2008
alialalala

btoi tu cik ling…lampu koridor tu juga xde spanjang jln dr tepi kedai kak ros…ke blok D4,D5,F1,F2…rasanye da mention kat a few jaksa…n cam bukan baru 2-3 ari…da dekat sminggu lbey asal xde tndakan? gelap le mau balik mlm2 pas stdy grup

13 06 2008
FaDhLi

Saya pun hadapi masalah sama.. huhu.. so sy gune hotmail je utk fil2 attachment.. harap jaksa dapat usulkan supaya attachment kat email yahoo tu boleh didownload (maksudnya tidak diblock). Terima kasih.

14 06 2008
champ

I want to complaint about KAK ROS. She monopolize the photocopy buisness in KTDI and now she is not good in her attitude. SHe closes her door at night and doesn’t allow student to come in. She charge us rm0.05 per page, in which the price in most of the photocopy shop in Kl is only rm0.04 per page. She charges expensive in printing also. She is taking advantages from our poor students and making big money there.
I hope those who are in charge can do something. PLease ask for price reduction or ask for another photocopy shop to be opened. Competitive is always better. Don’t let Kak Ros monopolize the buisness.
Thank you.

14 06 2008
zool

I’m not satisfied with the service provided by kak Ros. She is monopolizing the photocopy business and now she is not good in her attitude. She closes her door at night and she charges rm0.05 per page whereas most photocopy shop elsewhere charges rm0.04 only. The printing service is expensive also. SHe is taking advantages of poor students.

Recommend to has another photocopy shop set up. Competitive is always better. DOn’t kak rose monopolize the business.

17 06 2008
alia

oh saya jua menghadapi masalh mengdownload attachment kat yahoo mail…
kesusahan…ade mklumat2 pntg yg perlu segera dibuka d tgh2 mlm
x kan perlu pegi library

n kak ros tu…btul gk…
mayb ptut wujudnye satu lg kedai photostat
kurangkan harga dan rasanye kak ros da x mampu dan provide permintaan kte smua yg skarang menjadikan photostat buku, nota2 sbg hobi kan…
kdg2 cm susah ble nak kena photstat nota stdy grup tp kena beratur lama…

tq

2 07 2008
yg_sop

Askm. Nk cadangkan pihak kolej sediakan recycle-bin. Boleh recycle banyak benda (esp kertas2, nota2 n buku2) -yg byk ditinggalkan oleh senior n yg bakal ditinggalkan oleh kita semua…=)

31 08 2008
Pengerusi Biro Kerohanian

Kepada Champ,

Perbincangan telah dibuat pada penghujung bln Julai dengan Kak Ros.

Beliau mengenakan caj RM0.05 kepada mereka yang nak dapatkan perkhidmatan segera. Sebagai contoh awak dtg hari selasa dan mahukan salinan phtt tu hari tu juga, maka caj adalah RM0.05.

Caj akan bertukar kepada RM0.04 jika awak hendak salinan phtt siap diambil pada hari keesokan. Sebagai contoh awak hantar hari selasa dan nak siap hari rabu.

Untuk makluman semua buku phtt dikenakan caj RM0.04 bagi satu muka dan tambahan RM2.00 untuk binding dan cover…

InsyaAllah rundingan dengan Kak Ros akan diadakan lagi untuk memastikan hal kebajikan warga KTDI dipelihara…

31 08 2008
Pengerusi Biro Kerohanian

kepada nadiah

Buat pengetahuan awak, perkhidmatan Internet KTDI disediakan oleh PPUKM dan tiada caj dikenakan ke atas warga KTDI. Oleh itu penggunaan Internet adalah tertaluk kepada polisi mereka…

Rujuk Pengerusi Biro Informasi dan Penerbitan untuk tindakan lanjut…

6 09 2008
someone

i want to complaint that the food provided by wahid cafe is not satisfactory. de food rm4.00 is too little n definitely not worth it. example are mee hong kong, mee kungfu n oso ayam masak …if order n eat there, the amount of food would be much more reduced. n they should cover all de food n not letting all houseflies juz hanging around de food. all these r juz disgusting!

28 10 2008
walkie-talkie

saya hairan isu wahid sudah lama dibangkitkan…
sejak awal saya masuk KTDI lagi… kenapa sampai sekarang x nampak apa2 perubahan kafe wahid…
x kasihan kat kami ke yang saban hari menatap wahid…
dah la xde kenderaan nak makan luar…
harga kafe pun dah naik…
apa yang nak buat dengan komen tu semua…
saya pun x lama dah kat kolej…
exco kebajikan orang yang sama…
macam xde perubahan pun…
awak sume di bayar gaji …
walaupun x semua concern wtih their own portfolio…
tapi bab kebajikan nie jangan lah lalai…
exco yang sama jer aktif…
kamu semua secara kolektif lebih baik dari jaksa tahun lepas…
tolong lah bantu kami…
takan nak mengharapkan jaksa tahun depan…

30 10 2008
student tertindas

betul juga ape yang dikata oleh walkie talkie itu,
kami mengharapkan pihak JAKSA menjaga kebajikan kami student KTDI ini,
nama pun Jawatankuasa KEBAJIKAN,
isu kafe wahid ini sudah lama,
namun tiada ape2 tindakn yg diambil
harap pihak jaksa mengambil serius perkara ini.

31 10 2008
pengerusi biro kebajikan

kami pihak jaksa sedang bertungkus lumus untuk menyelesaikan masalah berkaitan kafe wahid…
perubahan bukanlah sesuatu yang boleh berlaku dalam sekelip mata dan tindakan perlu mengikut protokol yg telah ditetapkan…
kami akan cuba sedaya upaya kami untuk memperbaiki segala maslaah yang timbul dan memberi keselesaan kepada penduduk KTDI terutamanya pelajar fakulti perubahan…
segala komen atau cadangan anda amat kami hargai…

8 11 2008
champ

regarding the wahid cafe, they should reduce their price now since ‘harga minyak dah turun!’

harga minyak naik, makanan pun naik; bila harga minyak turun, makanan kekal.

pls do sth. thanks

15 11 2008
Nurul

salam,

ingin bertanya mengapa internet connection dibilik sya tidak ade.Sedangkan di bilik housemate2 yang lain ade.musykil..

harap masalah ini dpt diselesaikan secepat mungkin kerana sya mengalami masalah utk masuk ke laman web y didaftarkan di bawah HUKM seperti uptodate.com dan accessmedicine.

28 11 2008
NHAR

assalammualaikum,

saya merupakan pelajar tahun 4 yg kini sedang berada di semester 2

apa yg ingin saya usulkan adalah berkaitan isu kenaikan yuran kolej. Dari rekod Hutang Pelajar menyatakan bahawa yuran kolej semester ini (4th yr, 2nd sem) = RM864, semester lepas (4th yr, 1st sem) = RM836 dan 2 semester lepas (3rd yr, 2nd sem; pada masa yg sama kenaikan tajaan JPA berlaku) = RM459.

Berkaitan semester lepas, pihak kolej telah menjelaskan bahawa kenaikan yuran kolej adalah disebabkan kami tidak ‘check out’ semasa cuti akhir semester yg mengambil masa lebih kurang 2 bulan, walhal pengajian kami setiap semester adalah ~5bln termasuk cuti di antaranya. Persoalan pertama, kenaikan hampir 100% yg dikenakan secara perkiraannya tidak konsisten dengan tempoh penginapan, mengapa ini berlaku? Adakah berlakunya kenaikan yuran kolej/day semasa tempoh ini yg tidak dimaklumkan kepada kami? Sekiranya ada kenaikan yuran kolej/day, di mana surat pekeliling yg sepatutnya memaklumkan kami?

Persoalan kedua, yuran kolej semester ini dan sem lps masih pada tahap yg ham[ir sama sedangkan kami tidak bercuti (semester break). Jadi mengapa ia masih pada tahap yg sama? Sekiranya yuran yg dikenakan itu termasuk cuti akhir semester kami, bukankah menjadi kebiasaan pihak kolej mengenakan yuran tersebut di semester akan datang?

Saya ada bertanyakan soalan yg sama ke kaunter bendahari tetapi jawapan tidak dapat diberikan kerana sistem smpweb tidak memperincikan atau memaklumkan tentang perkara ini. Justeru itu, persoalan ini saya lontarkan kepada pihak kolej dan mengharapkan rakan-rakanku yg memegang JAKSA KTDI menjadi perantaraan. Walaupun kita sedia maklum bahawa pihak JAKSA diberikan kemudahan penginapan percuma sesuai dengan tjawab yg mereka pikul, saya YAKIN rakan-rakanku ini sentiasa peduli dan kisah dengan rakannya yg lain. Jadi saya mohon bantuan pihak JAKSA untuk mencari jawapan.

Jzkk

NHAR

1 12 2008
ktdippukm

kepada saudari NHAR &b semua pelajar KTDI,

untuk pengetahuan semua..
memang benar jika dilihat kepada jumlah yuran pada sem2 tahun 4, rm 846 iaitu hampir sama dgn yuran kolej sem 1.
ini adalah kerana, yuran itu telah diambil kira sekali cuti akhir sem ini sehingga buka sem tahun 5.
tiada sebarang kenaikan yuran kolej/day.
sebarang maklumat akan dikeluarkan mengenai hal berkenaan akan dibuat notis dalam mase terdekat. Bolehlah merujuk kepada papan kenyataan apabila sudah ditampal.

untuk maklumat lanjut akan dikeluarkan kemudian.

harap semua faham dgn penjelasan ringkas yg dibuat.

harap maklum,
sekian.

3 12 2008
penduduk ktdi

Yuran 3rd year pun 1884. Huhu. Yuran ktdi 864. boleh saya tahu berapa kadar yuran penginapan untuk sehari? Dan berapa hari yang kami akan tinggal di ktdi? Supaya kami boleh kira sendiri. Terima kasih atas bantuan dan kerjasama jaksa.

3 12 2008
penduduk ktdi

Yuran 3rd year pun 1884. Huhu. Yuran ktdi 864. Semester 1 dulu yuran ktdi 616 je. Beza 248. boleh saya tahu berapa kadar yuran penginapan untuk sehari? Dan berapa hari yang kami akan tinggal di ktdi? Supaya kami boleh kira sendiri. Terima kasih atas bantuan dan kerjasama jaksa.

22 01 2009
student laman

salam.
boleh tolong kitorg yg kt laman midah ni x?
ade masalah sket berkaitan parking kereta.
kenapa kitorang tak boleh dapat parking lot kat dalam laman midah? sedangkan sepatutnye satu rumah diberi satu lot parking.
ini tak adil bagi kami.

5 03 2009
pengomplain

Salam.

Aduan tentang tangki air blok D3/D4 yang dah lama mengalami kebocoran. Banyak air terbazir. Minta bantuan anda untuk mengomplain pula pada pihak pentadbiran. Terima kasih.

28 03 2009
juni

salam.
kenapa ye wifi ktdi skrg ni dh x ok?
i mean, yahoo mail xleh buka, google pun xleh buka. mcm mn nk search academic stuff kalau mcm ni…
lg sakit, blogspot pun xleh buka. kesian la bloggers tegar kt ktdi ni

sekian, thanks

17 06 2009
ling

Boleh tak tolong check adakah LAN kat blok C5 tu working tak? Jika tidak, minta jasa aktifkan ? sebab wifi agak lambat, melambatkan kerja-kerja. banyak masa dibuang untuk menuggu sahaja.
Segala jasa baik dihargai.
Sekian, terima kasih.

17 06 2009
ktdippukm

Hi Ling,
pihak jaksa akan mengajukan masalah ini kepada pihak pejabat kolej secepat mgkn agar tindakan dapat dilakukan…
Pihak JAKSA memohon maaf atas kesulitan yg anda hadapi….diharap dapat bersabar..

18 06 2009
ktdippukm

hi..aduan saudari telah diajukan kepada pihak pihak kolej dan tindakan telah diambil..diharap saudari dapat melakukan kerja-kerja saudari…
sekian.

17 06 2009
pujangga

salam.
saya x paham dengan notis wayar oleh pihak kolej.
itu merujuk wayar apa yer?

18 06 2009
ktdippukm

pujangga,
wayar yang dimaksudkan merujuk kepada wayar-wayar(cable) antenna televisyen etc yang tidak teratur..
tujuan pihak kolej mngarahkan students untuk membuka wayar-wayar tersebut bukanlah bertujuan untuk melarang students daripada memiliki antenna atau sebagainya…students dibenarkan memasang cable tersebut tetapi ia haruslah dipasang dengan teratur..
sekian..

4 07 2009
Aizzat

salam and hye..so far saya sgt berpuas hati dgn pemasangan grill yg menjamin keselmatan warga kolej..cuma saya nak mencadangkan agar boleh tak access card tu di gunakan utk semua blok lelaki (A and B) kerana ia sgt menyusah kan warga ktdi sekalian lebih lagi jika ingin berdiskusi atau membasuh baju..sekian

7 07 2009
ktdippukm

aizzat,
hi, kita memang da penah ajukan perkara ini. namun permasalahan yang kita hadapi, suspek kepada kes2 kecurian yang dihadapi adalah samada orang luar dan pelajar. kita ade menerima laporan yang bahawa yang suspek adalah pelajar yang memilik master key. Jd syarikat keselamatan mencadangkan sistem begini bagi tujuan keselamatan. memenag akan berlaku kelemahan dari segi yang di sebutkan, namun keselamatan pelajar adalah yang lebih utama daripada kemudahan diri sendiri.

7 08 2009
Nadisyabab

Assalamua’alaikum & Salam sejahtera

Kepada bakal-bakal graduan yg mula mencari kerja & bakal2 calon yang akan hadir temuduga, dapatkan tips-tips berguna daripada E-Book Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan. E-Book ini telah muncul dengan Versi ke 2 yang telah dikemaskini dengan tips2 terkini.

Ebook ini membongkarkan teknik-teknik dan rahsia menghadiri temuduga agar anda dapat lulus dan berjaya bekerja di sektor kerajaan

http://www.kerja-kerajaan.com/index.php?ref=nadisyabab

http://www.kerja-kerajaan.com/index.php?ref=nadisyabab

27 08 2009
noor 'adilah

salam, nk mintak tolong, lampu bilik saya n lampu toilet saya dh terpadam n xboleh buka. bilik housemate saya pn..kawan saya kt report kt sn lbh cpt dr report kt pejabat,so, saya reportla kt sini..harap tindakan dpt diambil secepatnya…duniaku gelap skrg ni…

27 08 2009
ktdippukm

Hi Noor ‘Adilah,
bole bg no bilik dan no matric x?
dah report kat pejabat ke?kena report kat pejabat dulu,selepas 2-3 hari,jika masi xda tindakan baru report kat sni…
so,kalau masi x buat report kat pejabat,better buat report ASAP….
thanks..

13 10 2009
musyee

lampu tangga kt blok E2/ E3 dah lame sgt tak menyala.. bahaya la nk gune time gelap2 tuh…
btw, tahniah atas pemasangan grill keselamatan

27 12 2009
mariana

salam..terima kasih sy ucapkan kepada prof n beberape org jaksa yg dtg melawat bilik sy disebabkan kebocoran yg berlaku..tp kt cni nk bgtau.. kulat da stat tumbuh kt dinding yg basah..harap jaksa dpt ambil tindakan..tq=)

10 01 2010
ktdippukm

salam…
maaf atas segala kesulitan..
we will bring this thing to office next week.

31 12 2009
wan fatimah

masalh bilik bocor….dah lame kasi tau..pjbat..tapi x de jugak tindak…
yang pelik nak juga tunggu bilik jadi lembah macam bilik depan aku tu..banjir…abis basah sume…

bilik f4401…sekarg mangsa banjir nih…nasib skrg post jkm..x la duk kat bilik.
wan fatimah suriyani…a 117013..
tolong la jaksa amik tindakan..ye

10 01 2010
ktdippukm

ok…
kami akan bawa perkara ini ke pejabat minggu hadapan.

19 01 2010
ling

Minta jasa baik jaksa tolong percepatkan pembaikian lampu bilik yang rosak. Aduan telah dibuat lebih daripada 2 minggu tapi tak lagi diganti yang berfungsi. Telah dcouble check kat office ktdi dan diberitahu kakitangan tak cukup, tapi apabila diminta bagi lampu baru untuk ganti sendiri, tidak dibenarkan pulak. Harap maklum lampu amat penting untuk study, apatah lagi sekarang ni exam dah nak hampir. takkan nak study dalam gelap sampai habis exam? Besides, rasa hairan kenapa kalau kaiktangan tidak cukup, tidak bolehkah kakitangan yang contohnya baiki paip rosak tolong gantikan yang baru sekejap, ataupun bagilah lampu kat kita dan kita sendiri yang gantikannya?

Minta jasa baik tolong gesakan pihak yang berkenaan. Thank you

25 01 2010
ktdippukm

hi…
sila beri no bilik anda untuk saya check again n try to help u…thanx
sorry for the delay

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: